دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

مدیریت سینما و تلویزیون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نخستین دوره نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان را با عنوان «زنگ سینما» برگزار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی اکبر قاضی نظام، مدیر امور سینمایی و تلویزیون معاونت هنری این سازمان با اعلام این مطلب افزود: این طرح که مدت‌ها در حال بررسی و برنامه‌ریزی بود سرانجام به مرحله نهایی رسید و معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مفتخر است برای نخستین بار دانش‌آموزان را با اردویی نیمروزه با سالن‌های پخش آثار سینمایی کودک و نوجوان آشتی دهد.

همچنین مدیران و مربیان مدارس می‌توانند برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با ستاد این جشنواره، مستقر در پردیس سینمایی رازی به شماره 6-55426455 تماس حاصل نمایند و در فرم‌های مربوط ثبت نام کنند.

وی گفت: مسئولان برنامه‌ریزی و هماهنگی زنگ سینما که در سالن‌‌های پردیس سینمایی رازی مستقر هستند برای مدارس نوبت در نظر می‌گیرند و پس از هماهنگی با مؤسسه تهران گشت، با اعزام اتوبوس‌هایی که برای این منظور رنگ آمیزی و تزیین شده‌اند،

دانش‌آموزان را به سالن‌ها منتقل می‌کنند و در مسیر انتقال به سینما در اتوبوس ضمن ارائه آموزش‌های لازم، تعدادی انیمیشن با محتوای فرهنگی جهت آموزش شهروندی برای این عزیزان پخش خواهند کرد.

شایان ذکر است، مسابقه‌ای نیز در هنگام عزیمت به سینما برگزار می‌شود  که دانش‌آموزان بسته‌هایی فرهنگی از خاطرات خود را از این برنامه  در قالب نقاشی برای ما ارسال می‌کنند.  برگزیدگان این نقاشی‌ها تقدیر   آثارشان در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

قاضی نظام اظهار داشت: این طرح فعلا در 3 پردیس سینمایی سازمان یعنی پردیس‌های ملت، تماشا و رازی و در سئانس‌های 9 تا 11 و 11 تا 13 در جریان است و درصورت استقبال و همکاری آموزش و پرورش می‌توان طرح را بسط داد و در سایر فرهنگسراها و سالن‌های سینما نیز به اجرا درآورد.

بنابراین گزارش، اسامی فیلم‌های ایرانی در نظر گرفته شده در این برنامه بدین ترتیب است: خورشید مصر (انیمیشن)، آواز گنجشگ‌ها، بچه‌های آسمان، قصه‌های بازار (انیمیشن)، جوجه اردک من، روز کارنامه، در به درها، مربای شیرین، ننه لالا و فرزندانش، دزد عروسک‌ها، من و نگین دات کام، مهر مادری، پنالتی، گلنار، گربه آوازه‌خوان، ماجرای اینترنتی و بارون میاد جرجر (انیمیشن). همچنین فیلم‌های خارجی: سگ و ژنرال (انیمیشن)، فوتبالیست‌های خشن، بچه‌های نابغه، داستان لئوو بچه‌های جاسوس3 در جدول نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان با عنوان «زنگ سینما» گنجانده شده است.

کد خبر 97379

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز